3 Ekim 2017 Salı

Benim Hikayem 1




Bir süredir ,bana çok yakın olan arkadaşlarımın bildiği ama instagramda paylaşmadığım hikayemi anlatma zamanını ancak bulabildim.
Anlatmalıyım çünkü her 8-10 kadından biri yaşamı boyunca meme kanserine yakalanma riski taşır ve bu risk yaşla artar, sanıldığının aksine kalıtsal genetik mutasyonlar meme kanserlerinin sadece % 5-10 undan sorumludur
Bundan 3 hafta önce her yıl yaptırdığım rutin meme muayenesi zamanım gelmişti hatta geçiyordu, çalışırken bir fırsatı hemen yaratıp genel cerrahi muayenemden sonra, artık 40 yaşını doldurmuş olmam sebebiyle önce mamografi daha sonra meme ultrasonu yapılması gerektiği belirtildi ve hemen yapıldı.Sonuçlarda sol memede şüpheli bir dokuya rastlandığı ve Mr çektirmem gerektiği söylendi, hemen ertesi gün Mr çekimini yaptırmıştım bile.
Sonuçlar pek iç açıcı değildi ,dediler ki kalın iğne biyopsi yapmalıyız ama korkma sonuç kötü huylu bir kitle bile olsa çok küçük ve yolun en başında yakalamış olacağız.Elbette çok korktum kafamdan bir sürü kötü senaryo geçti ama korkunun hiç bir şeye faydası yoktu , sonucu bir an önce öğrenmeliydim.2 gün sonra iğne biyopsi yapıldı, sonuç için o dört gün bana dört sene gibi geldi.
Sonuç en nihayetinde çıktı , çıkar çıkmaz önce ben bakamadım bir hemşire arkadaşıma gösterdim, ben anlayamadım dedi, hemen sevgili doktorumu aradım sonucu gönderdim, 
30 sn sonra beni geri aradı "evet Handecim kitle malign ama hiç korkma çok şanslısın ve akıllı davranıp kontrolünü ihmal etmediğin için çok küçük yakalanmış , o yüzden tedavimiz çok başarılı olacak hiç merak etme"
Ne olursa olsun kendin hakkında böyle bir haber almak çok zor kabul edilebilir bir durum, hüngür hüngür ağladım elbette telefonu kapadıktan sonra, gerçekten bunu yaşayan ben miydim yoksa başkasının hikayesini mi izliyordum inanamadım, ama şunu biliyordum ;
ne yaşarsam yaşayayım ,kendi hayatım , sevdiklerim ve canım kızımın annesinin daha uzun yıllar yanında olmasını istediğim için elimden gelenin en iyisini yapmalı en doğru kararı en kısa sürede vermeliydim.

Görüştüğüm her iki meme uzmanı cerrah da bana ,genetik test yaptırmam gerektiğini, ama sonuç ne olursa olsun bendeki kitlenin cinsinin diğer memeye sıçrama ihtimali yüksek olduğundan, artık Türkiye'de de sıklıkla yapılan her iki meme dokusunun alınması ve yerine protez konulmasının bana en uygun tedavi yöntemi olduğunu söylediler.
Bu benim çok da düşünmeden evet dediğim bir ameliyattı, 
çünkü asıl olan sağlığıma kavuşmaktı, ve karardan yaklaşık bir hafta sonra ameliyat masasına yatmıştım bile, 
öyle güle oynaya hiç üzülmeden, aksine erken teşhis edildiği için sevinerek gittiğim bir ameliyat oldu benim için, tabii burada doktorlarıma olan sonsuz güvenin de verdiği rahatlık vardı , 
ne mutlu ki bana başarılı bir operasyon geçirdim sonunda.

Şu an operasyonun 12. Günündeyim, sıkıntılar ve ciddi ağrılar çekiyorum , ama dayanılmayacak şeyler değil bunlar benim için , yaşadığım tüm bu sürece şükrediyorum çünkü ERKEN TEŞHİS sizi hep bir adım önde tutuyor biliyorum.
Daha önümde bir kaç süreç var , bu süreçleri de ben yaşadıkça yazıp paylaşacağım ve bunları yazmamdaki en önemli sebep farkındalık yaratmak, rutin kontrollerinizi zamanında yaptırmanın ne kadar önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamak,
Hadi şimdi tek yapmanız gereken bir randevu alıp doktora gitmek ve yaşınıza uygun tetkiklerinizi yaptırmak,


Sevgiyle kalın😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşlanan Nüfusla Artan Alzheimer

Bu güne kadar genelde gebeler , anneler ve bebekler üzerine yazdım, fakat biraz da yaşlılık ve bu süreçlerle ilgili yazmak gerektiğini düş...